Gothic Angel (O'Driù)

23.09.2017

Omlouvám se, ale toto nebude můj šálek kávy. Dokonce i když to píšu držím postiženou ruku s nastříknutým vzorkem co nejdále od nosu. - Italský niche parfémový dům, umělec a parfumér Angelo Orazio Pregoni, NoUseArt. Napadá mě jen slovo dekadentní.

První závan pelyňkové hořkosti mě měl hned varovat, že tohle nebude žádná růžová vodička. Hned potom se na mě vyvalila nálož kadidla, cigaretového popela, výfukových plynů. Rychle jsem se stáhla a chvíli čekala, než jsem se zase odvážila více zkoumat. 

Další nádech mě zavedl do starého opuštěného prázdného gotického kostela s ostrými vysokými lomenými oblouky. Nevětraného místa plného vlhkosti, prachu, zvláštních přísvitů světla lomeného skleněnými vitrážemi... a přízraků. Jeden z těch přízraků, protáhlá černá silueta proletěla kolem a vystrašila mě pachem krve a kovovým cinknutím kosy o chladnou kamennou dlažbu. Hororová scéna! Ani ten poklad, který tam někde dole v podzemní kryptě leží v rakvi, a připomíná mi santolovo-vanilkovo-máslový popcorn z La Fin du Monde (jestli tedy něco takového vůbec existuje, nebo je to taky nějaké strašidlo) - mě neuklidní. :D

Pro mě je to především velká nálož štiplavého kadidla. Musela jsem kouknout do složení, z čeho tam mám ten kovový přídech - nejspíš to bude grep. A někde vespod něco máslového jedlého, čeho bych se ale nikdy nedotkla ani prstem, natož snědla. Bůhví, kde se to válelo. Proboha svatýho, umyjte to ze mě! :D