Gabrielle (Chanel)

20.09.2017

Parfémový podzim 2017 je plný novinek, jednou z nich je všemi očekávaná Gabrielle věhlasné značky Chanel. Na jaře ji avizovali jako úplně novou vůni a návrat ke kořenům francouzské haute couture. Měla být tou nejosobnější, nejintimnější linií módní značky s cílem ukázat temperament a vnímavost samotné Gabrielle Chanel. 

Vůni stvořil Olivier Polge, což samo osobě je záruka kvality. O design flakonu se postarala Sylvie Legasteloisová. Trvalo pět let, než vytvořila lahvičku, která by vypadala jako šperk, ale přesto byla jednoduchá a v souladu s klasickými "razítkovými" flakony. Čtyři fasety na flakonu odkazují na čtyři hlavní květiny obsažené ve složení parfému - ylang-ylang z Komodských ostrovů, jasmín z Egypta, květ pomerančovníku, tuberóza z Grasse. Bílé květiny jsou podle oficiálního složení doplněny vůní mandarinky, grapefruitu, černého rybízu, santalového dřeva a pižma. 

Vizuály, jejichž tváří se stala Kirsten Stewart napovídaly, že se bude jednat o vůni s osobností, která se vymyká konvencím. V reklamě se Kirsten alias Gabrielle uvolní z objetí bílých fáčů, aby se stala ženou, kterou chtěla být a zlatě zazářila :-). Elegantní mladá rebelka.  

První zkouška Gabrielle pro mě byla docela zklamáním, protože vůně byla velmi jemná a taková "nijaká". Něco mezi Chance Eau Vive a Gardenii od Chanelu. Prostě jemná květinová - bílé květy v souhře (nic nevyčnívá, snad malinko tuberóza), oslazené mandarinkou. Santal s pižmem tomu všemu dávají mantinely. Neurazí, je pěkná, nikoho nemůže obtěžovat, ale je to vůně zbytečná, nezapamatovatelná, nechanelovská. Kdyby to nebyl Chanel, asi bych o ní ani nepsala. Ano, je harmonicky poskládaná a nevyznívá lacině, na oblečení drží, ale postrádá "osobnost". 

rebel = buřič, povstalec, odbojník .... Gábině se podařilo mě pobouřit svou jemností, její povstalecký postoj "proti všem" (navzdory všem očekáváním výrazné a zapamatovatelné vůně) považuju za revoluci :D 

V kruzích parfémových maniaček si za svoji tuctovost vysloužila přezdívku Gábina. Když jsem o tom tak přemýšlela, jiné PR a jiný název parfému by to pro mě možná spravilo. Měla bych totiž úplně jiná očekávání. A tak jsem přemýšlela, jaký název by se mi pro Gábinu hodil. 

Pořád mě napadalo slůvko "bezradná". Možná taky v souvislosti s proměnou Kirsten Stewart v soukromém životě. Z uhrančivé upírky ze ságy Stmívání se po svých peripetiích s láskou proměnila v bezpohlavní bytost a teď na mě trochu lidsky bezradně působí. Takové nejspíše mají být zákaznice, které si Gabrielle vyberou - malinko bezradné. Myslím si, že je to obchodní záměr. Reklama totiž cílí na mladé dívky, které ještě nedorostly do osobitých vůní Chanelu s jeho typickými aldehydy, ale už chtějí dospět a nějakou tu lahvinku od světoznámé značky touží mít na poličce. A to je vlastně dobře, protože taková uvítací brána ke vstupu do světa elegance a pomocná ruka, kterou jim k tomu dospívání Gabrielle podává, se vždycky cení. Kruci, ale toho jména je mi líto!

P.S. Vlastně mě jméno napadlo. Mohla by se jmenovat Debutantka. :-)