Mýdlování

19.07.2016

Jakmile jsem nahlédla do světa parfémů, okamžitě mě napadlo propojit s ním i můj koníček a vášeň - výrobu mýdel. A logicky jsem se pokusila použít pro ovonění mýdlové hmoty parfémy.

Mýdlová hmota je glycerinová. Výroba mýdélek je vlastně jednoduchá - roztopíte hmotu a přidáte "zlepšovadla" jako je E-vitamín, D-panthenol, kyselina hyaluronová..., nebo i různé oleje, sušené bylinky, barvu a vůni, necháte zatuhnout ve formě. 

A pak už jen rozdávat jako dárky :-)

Chanel no. 5 - První pokus: malé mýdélka cca 25g - medové s tekutým hedvábím ovoněné Chanelem no. 5. Jako dárek k narozeninám pro maminku. Voní to hezky, mile ne přesně, jako EdP, protože se do těch kytiček a aldehydů míchá med a vůně základu mýdlové hmoty. Protože pro ovonění 1ml vůně originální nestačil, musela jsem přidat i 1ml napodobeniny FM 21.

La Vie Est Belle - Druhý pokus: dárek při příležitosti odchodu jedné nastávající maminky na mateřskou s vůní La Vie Est Belle. Líbilo se mi, že je to takové symbolické. Mýdlová hmota s olivovým olejem a bambuckým máslem. A malinkým přídavkem kakaového másla nerafinovaného, které krásně voní samo o sobě. Větší mýdla cca 70g. Věděla jsem, že mi vzoreček La Vie Est Belle L'Absolu nebude stačit. Při mých výzkumech s vůněmi inspirováno jsem měla 22 ml napodobeniny od Essentis. Aby to vonělo, padla tak půlka.

Lolita Si - Třetí pokus: Lolita Si. Chtěla jsem, aby to bylo hodně hravé a tak i mýdlo má v základu konopný olej . Plus je tam přidaná perleť a D- panthenol. Na tyhle tři kousky (po cca 60g) padlo tak 4-5ml vůně. Voní to umírněněji, ne tak peprně.

Le Jardin de Monsieur Li - Čtvrtý pokus: Chtěla jsem něco svěžího, ale bylo mi jasné, že nalít do mýdla jakoukoli svěží vůni, tak vyprchá, ještě než mýdélko zchladne. Napadlo mě, že moc hezký popis byl na Arome u Zahrádky pana Li od MP Markys: "Nevím, jak vypadá zahrada p. Li, ale já se cítím jako na lavičce pod jasmínovým keřem. Ticho, klid, keř vrhá stín v horkém odpoledni a já čekám na svůj mátový čaj s citronem.". Takže jsem si umíchala esence, aby to mému nosu lahodilo. Máta, jasmín, citron, bergamot, zelený čaj. Vůně je sladší než zmiňovaná zahrádka, ale zároveň svěží akorát.

Kromě mýdel jsem zkoušela vyrábět i krémy, masti, šumivky do koupele, koupelové soli i parfémy.

Na víc obrázků se můžete podívat do fotogalerie Voňavý teror.