Encens Mythique D'Orient (Guerlain)

20.08.2018

Encens Mythique d´Orient patří spolu s Rose Nacrée du Désert a Songe d´un Bois d´Été do kolekce exkluzivek Les Déserts d´Orient. Thierry Wasser vytvořil trojici "orientálních vůní po francouzsku" v roce 2012. Nejprve byly uvedeny na trzích Blízkého východu, o pár měsíců později ve vybraných buticích v Paříži a Evropě a následně v USA. U nás lze parfémy zakoupit v Guerlain L'Institut Praha v Dlouhé ulici. Tam jsem také Encens Mythique d´Orient zkoušela před pár týdny a byla jsem překvapená, jak jí to v ten tropický den nesmírně slušelo. Slečna prodavačka říkala, že je to nejprodávanější vůně od značky Guerlain.

Když jsem ji totiž testovala před rokem, nijak mne neoslnila. Poznamenala jsem si k ní: "růže malinko kyselá (asi aldehydy), ale přesto sladká, plus trocha kadidla" a vzhledem k mému složitému vztahu k vůním s růží jsem ji víc nezkoumala.

Co mne přimělo se k parfému v Institutu vrátit, byla vzpomínka na příběh Mmaat z Arome, který mne kdysi velmi zaujal. Na dovolené v Itálii se jí zdál parfémový sen o tom, že se octla v nějaké zvláštní parfumerii s bazénem uprostřed: "Potom jsem našla nějakou vůni s názvem Mythics of Orient nebo tak něco, čichla k víčku a málem odpadla. To byla ONA, ta jediná moje, kterou jsem doteď hledala! Stříkla jsem si na zápěstí, a když se chystala přičichnout, VZBUDILA JSEM SE!! ...Tenkrát jsem nevěděla, že vůně hodně podobného názvu existuje." 

Samozřejmě jí to nedalo a Encens Mythique d´Orient vyzkoušela. Byla nadšená. Její recenze mě baví doteď a vůni popisuje přesně.

Mmaat: "Ráno se osprchovala a vklouzla do bílých hedvábných šatů. Zavřela okno, kterým dovnitř proudil chladný vzduch, a chtěla si čichnout k jediné rudé růži ve velké číši z broušeného skla. Chvíli pozoruje pár bublinek, které se vznáší ve vodě. Pak se dotkne růže a lehce se píchne o trn. Malinko se jí zkřiví rty, ale vzápětí se usměje, to když si vzpomene na včerejší večer. Při té vzpomínce pohlédne na ruku, kde se třpytí malý diamant, vsazený do jemného zlatého kroužku. Přihodí polínko do krbu, který časně ráno zapálila, zachumlá se do teplé deky a v duchu si představuje, jaký asi bude ten její velký den. Jemné aldehydy, krásná růže, v prvním závanu natrpklá, postupně sládnoucí díky prachové ambře. Dokonale vyvážená, jemná, přesto s excelentní výdrží. Nádhera."

  • složení:
  • HLAVA: růže, aldehydy, šafrán
  • SRDCE: růžový pepř, vetiver, pačuli
  • ZÁKLAD: dřevité tóny, pravá ambra, kadidlo

Na této vůni se mi velmi líbí, že kombinuje teplé orientální tóny s chladivými. Je jako opravdová růže, která se rozvijí do vymydleného chladného rána. Krůpěje rosy se postupně vypařují, jak se prohřívá sluncem. Růže sládne a raduje se. Ale ani večer neumdlévá, pouze zvážní a má meditativní náladu. Ambra má dokonalý medový nádech, přitom není díky aldehydům a kadidlu přeslazená, a dokonale vyvažuje jejich ostrost a "kyselost". Pačuli a vetiver se zase postarají o to, aby měla lehounký chypre nádech a působila přirozeně. Dokonalá růže.