Eau de Shalimar (Guerlain)

10.11.2017

Eau de Shalimar byl uveden na trh v roce 2008 a je pod ním podepsaný Jean-Paul Guerlain. Jeho výroba v roce 2015 s příchodem Shalimar Cologne skončila. Podle stránek Monsieurguerlain je Eau de Shalimar oprášenou a upravenou recepturou úspěšného Shalimar Eau Légère Parfumée (neboli Shalimar Light), který spatřil světlo světa v roce 2003 a vytvořila jej Mathilde Laurent a v roce 2004 přepracoval právě Jean-Paul. Oproti klasickému Shalimaru je lehčí, veselejší, citrusovější. Ale krásnou vanilku se stopou kadidla, tak typickou pro Shalimar, tam najdete. 

Redesign flakónu proběhl v roce 2010 (Jade Jagger) 

Do této vůně jsem se zamilovala na první přivonění. Pamatuju si, jak jsem vzoreček zkoušela na dovolené v malém útulném penzionku a hned na vůni dostala kompliment od mého muže. Moc jsem přemýšlela, jak popsat tuto vůni ještě jinak, než jednoduchým, přesto všeříkajícím shrnutím: "citronová kůra, těsto na linecké, vanilkové rohlíčky a kouř". Dnes jsem se prohrabávala svými staršími básničkami a našla jsem jednu, která Eau de Shalimar pro mě přesně vystihuje. :-)

Vanilkové rohlíčky

Já nevnímám,    

jak ten čas běží,

z něj odkládám

si střípky, venku sněží.

Pár střípků dám

si do cukroví,

když ujídám,

zas fouká vítr do láskoví.

Jen kousek sním,

hned jsi tu se mnou,

dech tvůj a smích

provoní nocí temnou.

Bolest a spleen

svou šanci nepromění,

tak ubráním

si mlsáním své snění.