Collection Extraordinaire Bois d`Iris (Van Cleef & Arpels)

22.04.2017

Dnes jsem si doplnila vzdělání ke kosatcovému článku s vůní Bois d`Iris.

Vždycky, když zkouším vůni, najdu si složení a prozkoumávám, která složka je pro mě nejvýraznější, jak vyznívá a hledám ta správná slova, jak ji popsat. Tentokrát jsem si řekla, že se na složení nepodívám a pokusím se složky rozpoznat. Sama jsem byla zvědavá, jak to dopadne. Vydala jsem se tedy do polí na vycházku s naší dalmatinkou v doprovodu "kosatcového dřívka". Co vás budu napínat, podařilo se mi to tak napůl.

První dojem - vůně rozhodně patři do mé oblíbené první kategorie lahodných kosatců, a kosatec v ní je nasládle dřevitý.

Že cítím kosatec v úvodu je jasné, má malinko mrkvový tón, který se časem vytrácí. První složku jsem trefila. Jak by ne, je v názvu :) . Stejně jako dřevo. To jsem tipovala na cedr v kombinaci se stopou hořkosti vetiveru - uváděný je vetiver a naplavené dříví, no budiž. Napadlo mě i nějaké koření, jako muškátový oříšek a pepř. Pepřové lechtání v nose jsem po tak půl hodině přehodnotila na kadidlo a nespletla jsem se. Dlužno říct, že na správnou stopu mě přivedl dým z ohýnku bezdomovce, který bydlí v místním bývalém kravíně :) . Kytky tam nemám. A pokud, tak mě napadla jen kapička jasmínu - hmm koukám, že tam není. Nejhůř jsem dopadla s tou sladkou složkou. Váhala jsem mezi tonkou a vanilkou. Nakonec jsem se přiklonila k tonce, protože samotná vanilka není sladká, zatímco tonka ano. Ambra mě nenapadla, holt, kolem žádné velryby jsem neprocházela, ty v Lovčičkách nemáme :D . Takže tu sladkost dělá ambra v kombinaci s cukrem a vanilkou. A cukr je práškový, spolu s kadidlem poletují vzduchem, aby polechtaly chřípí v nose. Jo a pro kosatec už na konci místo není.