Bracken Woman (Amouage)

03.01.2018

Přestože značka Amouage sídlí v Londýně, byla založena členem ománské královské rodiny (v roce 1983 Jeho Výsostí Sayyid Hamad bin Hamoud Al Busaidem). Parfémy jsou údajně komponované v jihofrancouzském Grasse a macerace ingrediencí probíhá v Ománu. Parfémy z dřívějších let - jako jsou Dia, Lyric či Epic nejsou "arabky" v pravém slova smyslu, ale kořeny ve světě arabských vůní jsou v nich na první počich znát. Současná produkce se dle mého mínění více přibližuje evropským chutím (Lilac Love, Sunshine). Co se týká vůně z roku 2016 - Bracken, platí to jakbysmet. 

Složení

hlava: bobule, Fern - kapradí

srdce: lilie, kůže, narcis, heřmánek

základ: pačuli, vetiver, bříza

Jestli je něco, co mě dokáže vždycky potěšit, je vývoj vůně. Když první tóny zní naprosto v jiném taktu a harmonii než závěr. Bracken rozhodně vývoj nepostrádá.

Úvod je ve znamení kapradí. Hustého vzrostlého zeleného, které stěží dokážou osladit a projasnit červené bobule. Když to bobulky vzdají, zbudou jen kapradiny a vlhká hlína. Stonky kytek, bylin a celé trsy heřmánku rozcupované, rozšmelcované na kousky. Vetiver a březová míza potom vše malinko vysuší a osladí, ale jen nepatrně. Kožené pačuli přidá trochu života.

Celý ten začátek mi připomněl scénu z filmu Revenant, kdy trapper Hugh Glass (Leonardo di Caprio), lovec kožešin, bojuje se samicí medvěda grizzlyho. Studený vlhký les. Při zápasu létají vzduchem kapradí, mech, trapper i medvědice a břízy poraněné medvědími drápy pláčou nad Leovými krutými zraněními.

Tento boj trvá desítky minut. Ovšem závěr vůně je úplně jiný. Dřevitý a dost sladký. Pořád jsem přemýšlela, co mi to připomíná. Až jsem se usnesla sama se sebou na sladkém kořeněném tabáku (snad kardamom, snad skořice, nevím). Připomnělo mi to dvě pánské vůně - Architect (Oriflame) a Burberry London for Men (Burberry). 

Konec je tedy smířlivý a trapper nejspíš přežije a na oslavu vítězství si dá žvýkací tabák. Mám Lea moc ráda, takže mě to těší, ale když hodnotím Bracken - za mě tedy (po slibném začátku) nic moc.