Baiser de Russie (Guerlain)

05.02.2018

V roce 2018 můžeme přivítat v kolekci Les Parisiennes nový parfém Baiser de Russie. Pravda, úplně nová není. Je totiž reedicí již nevyráběné vůně Moscow, která byla uvedena na trh v roce 2011 v řadě Une Ville, un parfum (Les Voyages Olfactivs: 01 Paris-Moscow, 02 Paris-New York a 03 Paris-Tokio).

Podle oficiálních promo textů je tato ovocná pižmově květinová ultra-ženská vůně poctou Moskvě a Moskvanům. Odráží srdeční tep pulsujícího ruského hlavního města, znovu objevuje bohatost ruského tradičního bohémského stylu. Potud nabubřelý reklamní text.

Před zkoušením jsem ale oficiální informace nečetla. Měla jsem k pochopení vyznění vůně jen jedno vodítko - baiser, což znamená v překladu polibek. Ruský polibek! Pro ty z nás, kteří si pamatují celování se Brežněva s Husákem, teď vyvstala nepěkná asociace, brrrr... Takto to jistě zamýšleno nebylo! Takže co tu máme?

Složení:

HLAVA: bergamot, švestka, borovicové jehličí, citrón, absint

SRDCE: brusinka, jasmín

ZÁKLAD: karamel, santalové dřevo, tonka, bílé pižmo, vanilka

První závan ke mně donesl marmeládu s mléčným karamelem jako v Amor Amor in Flash (Cacharel). To se mi ovšem moc nezdálo. Podle složení jsem totiž očekávala podobný medicinální efekt jehličí jako v Baccarat Rouge 540. Tak jsem druhý den porovnala Baiser de Russie s Amor Amor in Flash vedle sebe. Karamel a marmeládu mají opravdu malinko podobnou, ale Amor Amor in Flash je hutnější, ukřičenější a je v něm notná dávka skořice. Oproti tomu Baiser de Russie je vůně jemná a ta marmeládovo-karamelová složka v něm působí spíš jako pára nad hrncem, kde se tato sladká, jemně trpká pochoutka vaří. 

Teprve, když si můj nos zvykl na sladkost tohoto parfému, zachytila jsem vůni jehličí. Nejkrásnější jsou první nádechy po nástřiku, kdy vnímám pryskyřici v borovicových jehličkách nejsilněji a je tu ozvláštněna alkoholovou "lesní" vůní absintu. 

A ještě jedné podobnosti jsem si všimla. Mon Guerlain má podobnou vanilku, santal a jasmín (levanduli si odmyslete, ta v Ruském polibku není). Je to poznat hlavně v poslední fázi, kdy už se jehličí a brusinky odporoučí. Baiser de Russie je však oproti Mon Guerlain jemnější, tělovější

Závan jehličí mi poskytl moje vytoužené :-) vodítko a konečně mi to došlo. Žádný Brežněv, žádné ruské nevkusné ženštiny v květovaných šatech s perlovými náhrdelníky, mašlemi ve vlasech a silné voňavky Duchy.... 

Máša a medvěd. Ruská animovaná pohádka, na které ujíždí moje dvouletá neteř. Máša, ve svém tradičním ruském kroji s šátkem na hlavě, jde do lesa plného vzrostlých borovic trhat brusinky. Až má hrneček plný, přidá ho do košíčku ke sladkým pirožkům a lahvince absinthu. A když to slavnostně předává svému skoro-plyšovému méďovi, vmlaskne mu sladkou nevinnou pusinu. :-D

Takže když to ještě jednou shrnu - obláček sladké našlehané karamelové páry (z jasmínu, santalu, tonky, bílého pižma, vanilky a karamelu), který splyne s pokožkou, do kterého je lehce vmíchána pikantními brusinková marmeláda (švestka, brusinka, bergamot, citron). A ten jemný obláček se promísí s vůní jehličí. Zajímavé, krásné a funguje to. 

P.S. Jsem zvědavá na reakce těch, kteří na rozdíl ode mne, původní Moscow znají.