Aventus (Creed)

20.06.2017

"Měla bys napsat o Aventusu. Včera jsi možná trochu zmátla Hanku čtoucí " zkoušecí vlákno" svým zbrklým popisem úvodních nádechů Aventusu a přirovnáním ho k Wild Fruits od Mancery." řeklo mi mé vnitřní já dnes ráno, když jsem se hrabala z peřin a na ruce cítila luxusní pryskyřičný dojezd vůně.

"Chtělo by to nějakou ilustrační fotku." nedalo pokoj mé vnitřní já, když jsem jela autem do práce a znovu zkoumala vývoj vůně. "To je ale pěkný borový hájek, co tam zajít a něco vyfotit." provokovalo mé vnitřní já, když jsem u obchoďáku dávala nákup do kufru. A tak co, ať dá pokoj, pomyslela jsem si. Je to jen kousek přes parkoviště. Jooo kousek! Parkoviště je obehnané plotem. Obejít plot znamenalo prodírat se křovím, maliním, stoupat na nastražené miny (v tom lepším případě zakryté toaletním papírem) a klouzat po zadku ze srázu po jehličí. Od jedné věci z toho výčtu se mi podařilo uchránit a vy můžete hádat, která z nich to byla. :-) 

Na pokraji smrti vyčerpáním, celá dodraná a špinavá, jehličí ve vlasech jsem naaranžovala tuhle fotku a pak si uvědomila, že je to vlastně příznačné. Že to k této vůni patří. Protože prý "byl Aventus inspirovaný životem císaře Napoleona Bonaparta a má se v něm odrážet energičnost, vytrvalost, válka, mír a láska." A byla jsem na sebe hrdá a připadala si taková vytrvalá, energická a se vším smířená :-)

A teď konečně ten popis:

Úvod je ovocný trpký a šťavnatý. Nejvíce cítím kyselost rybízu i s listy a šťávu sladkého jablka a kůru bergamotu. Je to osvěžující jako citronáda v parném letním dni. Ale potom zapůsobí lehce kouřový vetiver (který je jakoby odlehčený, takže se domnívám, že mu prospívá kombinace s dubovým mechem a dřevy) a z misky osvěžujícího ovoce nás vůně pomalinku odnáší ven do přírody. Někam do lesa, kde voní jehličí, míza, mech, bublající potůček a před horkem vás tu ukryje stín stromů. Slunce se opírá do větví a pryskyřice v jehličí voní tak sladce a její vůně se zdá, jakoby prostupovala do vaší kůže. Ten pryskyřično-ambrový dojezd je překrásný. A ten šťavnatý úvod taky. :)