Asertivní Arome

27.06.2018

Jak je důležité míti asertivní přístup? Od adminek z Arome bych se mohla učit. :-)

dárek z upřímného asertivního Mafra-Arome srdce

Kdyby někoho zajímalo, co je na fotce: prasátko/plastová pokladnička s nápisem "na parfémy", zrcátko pro malý holky, prázdné obaly - to vše s logem Arome. A odličovací olej a emulze od Manufaktury, které minulý měsíc rozdávali v soutěži.

Po hromadě zveřejněných kosmetických článků o ničem (dokonce s gramatickými chybami) na parfémovém webu Arome, se po zavedení dalšího "vylepšení" v podobě hodnocení vůní pomocí rudých hvězd, zvedla v diskuzních vláknech vlna nelibosti. Adminky dokonce některé nesouhlasné komentáře 15.06.2018 u jednoho článku asertivně vymazaly, což vášně ještě více rozbouřilo.

Následná asertivní vyjádření ze strany adminek mě nadzvedla ze židle. Prý nás přeci vyzývali, abychom jim řekli, co chceme upravit, ale my to neřekly. A další větou nezapomněli dodat, že úpravu polic (to co trápí uživatelky nejvíce) neplánují: "zpětně ji dělit z hlediska databáze je po roce od redesignu Arome nesmysl, jelikož bychom vám tam udělali ještě větší nepořádek." Parfémová témata prý pro ně nejsou lehká a byly by rádi za články od nás, ale z naší strany není zájem spolupracovat. 

Nedalo mi to nezareagovat. Vyčetla jsem jim, že nepořádek způsobili oni redesignem, a že stovky připomínek z minula, které asertivně přešly mlčením, nás nebaví opakovat stále dokola. Nakonec jsem si poškrábala svoje bolístky z éry mého zveřejňování článků na Arome: "A  co se týká článků - promiňte, ale nebudu přispívat někam, kde mi hážou klacky pod nohy - zpožděné zveřejňování, chybné prolinky v článcích, chybný nick atd., a přitom se navenek tváří, jak o mě stojí. A vrchol bylo to, když jsem nesouhlasila se smluvním zavázáním se za úplatu, ptát se mě na adresu, že mi rádi pošlete aspoň dárek a neposlat nic."

Dne 6.4.2017 mi samy od sebe dárek nabídly. 

Dne 15.6.2018 jsem se dočkala milých asertivních vět. 

Admin Arome.cz "historii domluvy s kolegyněmi bohužel neznám, pokud jsme vám slíbili dárek a neodeslali, tak mě to velmi mrzí a chybu napravíme. Výtku za neschvalování recenzí beru jako poučení, abychom těmto situacím předcházeli. Blanka"

alibi: "Pro mě za mě. Napíšu o tom článek. Jak se admini po roce a dvou měsících polepšili." 

Po týdnu čekání mi dárek nedošel. Nakonec jsem zjistila, že tentokrát to vázlo na poštovní doručovatelce, a já včera obálku rozbalila. Konečně jsem se mohla potěšit dárečky, které jsem dostala za 4 obsažné články na parfémová témata. A mohu se jen radovat, že jsem je dostala z upřímného asertivního Mafra-Arome srdce.

P.S. Promiňte mi nadužívání slova asertivní, ale pomohlo mi to být měně nasertivní :-) A to ani nevypisuju ty dlouhosáhlé moje dopisy s prosbami, vysvětlováním proč jsou pro nás dané věci důležité. A na to jejich strohé asertivní odpovědi.

P.P.S. Podotýkám, že od té doby mi vyšlo na Parfumanii.cz 7 článků a zveřejnila jsem tam nespočet recenzí. Vše bez potíží s velkou pomocí správkyň Parfumanie. Samozřejmě bez honoráře. Kdyby měly adminky na Arome jiný přístup, byly by články i recenze tam.