Apríl

02.04.2021

:-) ... A P R Í L ! ... :-)

Doufám milí čtenáři, že mi odpustíte moji malou aprílovou poťouchlost v aprílovém článku:

https://alibi-notes.webnode.cz/l/solegiatto-lucia-italy/ 

https://www.parfumanie.cz/clanky/parfem-plny-svetla:a195.htm 

Její příprava mi zpříjemnila posledních pár dní v této podivné smutné době. Její vymýšlení mě neuvěřitelně bavilo a i teď při zveřejňování se ještě stále usmívám.

Samozřejmě, že značka Lucia Italy neexistuje. (Neexistuje stejně jako okurková Fidorka :-). A stejně jako u okurkové Fidorky je mi to neuvěřitelně líto.) Takže neexistují ani flakony plnitelné z hliníkových sáčků, ani názvy vůní se zkomolenou italštinou. To vše jsem si vymyslela. S fiktivním designem parfémových flakonů mi pomohla dcera Evička, která šikovně rozkreslila můj neumělý návrh.

Co ale existuje, je onen parfém plný světla a radosti (a moje recenze k němu je pravdivá). Parfém se jmenuje "M" a vytvořila ho Lucia známá na Parfumanii pod nickem slniecko, která k mé velké radosti souhlasila se "zneužitím" její vůně k aprílovému žertu, aniž by předem úplně přesně věděla, co mám za lubem. Prý se ráda nechá překvapit... tímto jí děkuji za důvěru.

"M" jsem získala při výměně vzorků. Tehdy mi Lucia šokovaně napsala, že jí Vivacious od Hirama Greena neuvěřitelně připomíná vůni, kterou ona sama zkomponovala v roce 2019: "...predýchavam...ale v dobrom!!!! Vivacious sa mi strašne páči, len...len sa mi veľmi podobá na vôňu, ktorú som si sama namiešala vlani na workshope v Grasse!!! Akože, nemyslím si samozrejme, že by pán Hiram Green sedel pri vedľajšom stole a odkukával :-), ale predstav si tú neuveriteľnú náhodu!!!" Styčné body tam opravdu jsou.

moje skicy - plachetnici a slunce ukryté ve flakonu jsem měla stále na mysli
moje skicy - plachetnici a slunce ukryté ve flakonu jsem měla stále na mysli

Lucia je parfémová nadšenkyně. Je zakládající členkou webu Parfumanie, kde nejenom diskutuje. Má (samozřejmě ne sama) na starost administraci, doplňování databáze parfémů, a píše recenze k vůním. Také publikuje články. Nejenom tam, ale i na stránkách slovenské parfumerie Le Parfum & Le Chic a na svém webu: ZÁHAĽČIVÉ MYŠLIENKY UNUDENEJ VOŇAVKÁRKY - https://idleperfumist.com/sk/ . Je stále usměvavá, ochotná pomoci, štědrá, roztomile roztržitá (především při jízdě autem po Bratislavě :-)... a sluší jí květinové vůně. Taky (mimo jiné) miluje vůni karafiátů.

Akord karafiátu, který se prý nejčastěji vytváří kombinací ylang-ylangu s eugenolem (olejem z hřebíčku), chtěla ve svém parfému "M" použít, ale nebyl k dispozici. Dokonce ani ten eugenol. Tak se akord karafiátu pokusila poskládat pomocí ylang-ylangu, zelených a ovocných tónů a kardamomu. Když jsem se jí ptala na to, proč vůni pojmenovala "M" odpověděla: "M lebo som ju robila na workshope u Molinarda. Potom mám ešte inú z workshopu u Galimarda, tak ju veľmi kreatívne označujeme ako G :-). Teda oni chceli tam aj tam, aby som si dala nejaký názov, ale mala som dojem, že ten by ma obmedzoval."

Když nad tím tak přemýšlím, tak její parfém "M" je dokonalým odrazem toho, jaká Lucia je - prostě slniečko.

pro fotografii byl zneužit vzorek Izia La Nuit (Sisley) :-)
pro fotografii byl zneužit vzorek Izia La Nuit (Sisley) :-)

P.S. Co na to Jan Tleskač? Nevím :-) Ale mám pozitivní zpětnou vazbu od Lucie i jejího muže. A moc jim za ni děkuju.