Aimez Moi (Caron)

23.05.2018

Když jsem poprvé přivoněla k Aimez Moi, okouzlila mne. A proto jsem byla jak na trní, jestli se mi bude líbit i vůně reformulovaná. Teď už vím, že jsem nejspíš našla "svou vůni", jež by se mnou rezonovala a zároveň mi vylepšovala náladu. Dostatečně ženskou, ale zase ne tolik, aby nemohla nosit rifle a nebrala se moc vážně. Romantickou a jemnou, přesto ne uplakanou. Společnici na každý den, která o sobě dává vědět jemnými závany, ale neobtěžuje.

Parfém Aimez Moi (Miluj mě) je inspirován jednou z prvních vůní společnosti Caron - N'Aimez Que Moi (Miluj jen mě) 1917, do níž parfumér a zakladatel značky Ernest Daltroff vdechl svou lásku k oficiálně nikdy nepřiznané milence Félicii Wanpouille, a která se prý stala vůní vyjadřující slib zamilovaných dvojic rozdělených 1. světovou válkou, že jejich vzájemné zalíbení ustojí i dlouhé odloučení. 

Aimez Moi EdT vytvořil parfumér Dominique Ropion v roce 1996. Skloubil v ní ženskou vůni rtěnkového akordu s dominující něžnou fialkou (fialka, růže kosatec) s hravým tónem pendreku a odlehčil ji mátou. Vůni N'Aimez Que Moi neznám, byla to prý "pudrová květinová chypré s příjemným a hodně chladivým kovovým tónem". Aimez Moi EdT není ani trochu chypré. Je květinově pudrová, ale chladivý vánek v ní ukrytý je. Je lahodná jako osvěžující nepřeslazený nápoj v orosené sklenici. Veselá jako políbení od od vaší rozesmáté dcerky vonící po Hašlerkách. A čistá jako právě povlečená postel. 

  • HLAVA: bergamot, anýz, máta, kardamom
  • SRDCE: fialka, magnólie, jasmín, růže
  • ZÁKLAD: kosatec, otočník, balzám tolu, vanilka 

Nejblíže tomu, jak vůni vnímám já, je Chimaera v recenzi na Arome:

"Pro mě je začátek ve znamení fialkových lékorek, pořádná porce anýzu a kardamomu zapracovaná se sladkým fialkovým sirupem s kapkou citrusů a hořkou bergamotovou kůrou. Mátu příliš nevnímám samostatně, ale dodává vůni lehkost a větrovost. Později se začnou víc prosazovat květiny, cítím hlavně magnólii, fialka se proměnila na prášek z fialkového kořínku a dodává vůni trochu pudrovosti.

Je to celé takové nevinně přidrzlé, lehce nezodpovědné, jako bláznivý den, kdy si děláte co chcete, evokuje mi 50. léta a šaty ke kolenům se spodničkou.

Po nějaké době Aimez-Moi trochu zvážní - jako dívka, co si všimla, že muž, se kterým celé odpoledne flirtovala, to myslí opravdu vážně. Přidá se vanilka a krémové pižmo, je to moc hezká fáze."

vlevo 1996 - vpravo 2013
vlevo 1996 - vpravo 2013

V roce 2013 Caron vydává kolekci vůní La Selection s reedicí šesti vybraných úspěšných vůní z minulosti v moderní interpretaci. Jednou z nich je i Aimez Moi. Úkolu se zhostil parfumér Richard Fraysse. Vůně je ve srovnání s verzí z roku 1996 jemnější, chybí lékárenský závan koření v úvodu, který mi voní jako pendrek. Vůně máty tím vyvstává na povrch více, ale stále jen dotváří větrový dojem. Je rozhodně poplatnější současnému vkusu, líbivější a tím také bohužel méně osobitá. Ale pořád je to moc pěkná optimistická a ženská fialková vůně. 

  • HLAVA: bergamot, máta, list fialky, kardamom, anýz
  • SRDCE: magnólie, kosatec, růže, jasmín, broskev
  • ZÁKLAD: dřevité tóny, santal, ambra, vanilka, pižmo