Hledání arabského citrusového parfému

03.07.2019

Po koupi Maze (Al Haramain) pokračuji v hledání citrusového osvěžení mezi arabskými vůněmi. Vzorky jsem objednávala ve dvou e-shopech s orientálními parfémy: www.anabis.com a www.malikah.cz. Něco jsem vybírala podle doporučení z parfémového fóra, něco jsem přihodila podle složení, nebo ze zvědavosti.

V Anabisu jsem si vybrala pouze vzorky dvou vůní - Golden Tears (Abdul Samad Al Qurashi) a Green Tea (Al Rehab). S radostí jsem zjistila, že v Brně lze koupit s osobním odběrem bez poštovného. Telefonicky jsem si dle instrukcí z e-mailu dohodla předání ve dvorním traktu budovy Skořepka 336/15 a na místě pak s úžasem zjistila, že v předsálí skladu e-shopu je dokonalá výstavka parfémů. Bohužel měli zrovna inventuru a moc práce, přesto se mi ochotná paní pár minut věnovala, a podle mého požadavku na svěží citrusovou vůni plnou strouhané kůry citronu vybírala z polic parfémy. Já v rychlosti říkala: "Moc sladká, moc květinová, málo citrusů, vodní, houpe žaludkem...". Když jsem řekla, že mi pánské vůně nevadí, tak jsme se dopracovali ke kolínské Naeeman (Surrati), od které mi paní dala vzorek grátis a k nákupu už byl přibalený vzorek His Excellency (Estevia Parfum). Od Al Rehabu mi ještě zavoněly Elmer, Silver a Blanc, ale ty budu muset prozkoumat příště. Ovšem na zkoušení se mám raději domluvit předem, přeci jen jsou jenom e-shop a ne kamenná prodejna.

Golden Tears (Abdul Samad Al Qurashi) pro mě v žádném případě není. Obsahuje oud a už v prodejně z víčka jsem cítila ten nepříjemný oudový "kakánek". Tentokrát to nebyl výběh plazů, ale spíše výběh zeber :-), výdrž nekonečná. V závěru je moc vanilkově pěkná, ovšem kakánek mne neopouští :-)

Green tea (Al Rehab) /parfémový olej/ docela ujde, zprvu je cítit strouhaná kůra, ale potom se více prosadí suché zelené čajové lístky a později i bílé pižmo. Najednou je pro mne málo osvěžující. Výdrž slabší.

His Excellency (Estevia Parfum) jsem moc nezkoumala, ovocná vodní vůně mi hned houpla žaludkem. 

Zvítězila pánská Naeeman (Surrati). Je trpká, hořká i sladká zároveň. K rozmačkaným citrusům a jejich nastrouhané kůře spadlo pár rozemnutých lístků a zelených větviček pomerančovníku. Složení uvádí - citron, citronovou trávu, citrusy, levanduli, pižmo a vetiver. Podle mě je tam i petitgrain a neroli. Je to kolínská, takže výdrž má tristní - ale je toho flaška na polévání 250ml za 295,-Kč a ve vlasech nebo na oblečení bude určitě držet lépe. 

V Malikah už jsem udělala poctivější výběr. K osmi vzorkům (na které jsem si musela počkat přes týden než dorazily do Zásilkovny, a které přišly pečlivě zabalené v kartonové krabici), jsem dostala tři vzorky zdarma a rukou psané poděkování.

Ne všechny vzorky souvisely s hledáním citrusového Svatého grálu. Některé jsem si objednala ze zvědavosti. Nebras (Asgharali) jsem objednala kvůli jahůdkám ve složení, ale na mě byla vůně příliš sladká, ne nepodobná LVEB. Faraat (Asgharali) jsem objednala kvůli pozitivním recenzím a při prvním zkoušení mě zaujala velmi bohatou ovocnou hostinou (karambola, jablko, broskev), při druhé zkoušce už jsem tak nadšená nebyla, ovoce začalo mírně zahnívat. Zikriyat (Asgharali) mne zaujala flakonem a tím, že ji nosí moje parfémová kamarádka. Líbí se mi, ale nosit ji nebudu. Napsala jsem si k ní - jasmín politý růžovou vodou a živočišné pižmo. 

Zdarma jsem dostala Narcissus (Royal Diwan Group) - tělovou, pudrovou květinovou vůni. Rossa Margeaux (Royal Diwan Group) mi připomněla La Vie Est Belle (Lancôme). A moc pěknou Solitude (Makkaj)květinově ovocnou dívčí vůni, ve které cítím v úvodu citrusy, později pomerančový květ a šťavnaté nepřezrálé ovoce.

No a konečně se dostávám k těm, které byly prezentovány na stránkách Malikah jako  svěží vůně.

Baheej (Asgharali) měl pro mě luxusní složení - přehršel citrusů, máta, čaj. Bohužel zradil vodní tón (že by pomelo?) a pižmo. Hned mi rozhoupala žaludkem. Ještě jsem stihla vypozorovat poměrně silný ostrouhanotužkový cedr a už jsem musela smýt.

Amaani (Asgharali) je spíše než citrusová, tak ovocně květinová svěží, velmi dívčí, připomněla mi růžové jablíčko od Niny Ricci - Nina L'Eau.

Nejvíce jsem si slibovala od Yazan (Asgharali). Očekávání splnila tak napůl. Zprvu sladká mandarinka a pomeranč, vzápětí hořce trpká citrusová s drhnoucím cedrem. Jakoby v chladném džusu plavaly kostky, ale ne ledu, spíš čerstvě rozřezané cedrová dřívka plná trčících třísek. Drhnoucí se později uhladí, voda z džusu vyschne a vystoupí sladký kandovaný zázvor, kandovaná pomerančová kůra a bílé okvětní lístky květin.

Omylem jsem objednala dva vzorky Ahala (Makkaj) a tu jsem si užila nejvíce. Citronová šťáva s citronovou trávou a sypaný čaj, cedr rozcupovaný na prvočástice. Chladná, osvěžující, citrusově bylinná, s pár kvítky jasmínu. Nakonec jsem si uvědomila, proč mi asi voní nejvíce - je totiž v něčem podobná CK One (Calvin Klein), jen není tolik chemická. Škoda jen, že nemá delší výdrž.

Když srovnám ty tři, které se mi líbily nejvíc: nejsladší je Yazan (Asgharali), tam jsou kandované citrusy. V Ahala (Makkaj) je citronáda a chlazený čaj. A Naeeman (Surrati) má strouhanou citrusovou kůru a vyznění pánské kolínské. Přesně v tomto pořadí je ji výdrž - jak ubývá cukru, ubývá i výdrže.

Třeba jsem někomu pomohla v rozhodování, já ale svůj orientální citrusový Svatý grál hledám dál :-)