Habanita L'esprit (Molinard)

03.09.2018

Francouzská značka Molinard vytvořila původně Habanitu jako parfemaci do cigaret v roce 1921. Aroma mělo takový úspěch, že roku 1924 dalo vzniknout parfému. V současné době po různých reformulacích a přebalování flakónů je k mání "černá" Habanita Eau de Parfum (2012), v průhledném flakónu kolínská Habanita La Cologne (2016) a "bílá" Habanita L'Esprit (2013).

S Habanitou La Cologne jsem ještě neměla tu čest. Černá je pro mne naprosto nevydýchatelná, velmi živočišná, tabáková, ženská. V souvislosti s ní jsem nejednou slyšela příměr "zpocená Kubánka" a musím s ním souhlasit. Proto mne velmi překvapilo, jak mírnou vůni ukrývá bílý flakón.

"Smyslná, jako vůně pokožky. Legendární parfém v nové interpretaci. Tato nová tvář Habanity, vzdušná a světlá, odhalí skutečnou povahu, stejně tak sebevědomou i tajemnou!" (zdroj Molinard)

  • složení:
  • HLAVA: citron, muškátový oříšek, francouzské labdanum
  • SRDCE: mimóza, jasmín, otočník, růže
  • ZÁKLAD: benzoin, vetiver, pačuli

Šero a příjemné teplo. Jediným předmětem, na který v místnosti dopadá měkké světlo, je napuštěná prostorná dřevěná vana vyložená prostěradlem. Stín v rohu dává tušit nejasným obrysem a dvojicí odlesků v úrovni očí, že prostor není opuštěný. Hladinu pokrývá hustá bílá pěna, skoro krémově našlehaná. Ticho. Vzápětí se hladina měkce rozhoupá a s jemným šplouchnutím se z pod hladiny vynoří silueta. Nejprve krémová pěna stéká po nejasných křivkách, postupně se jejich obrysy zaostřují, napřimují se, až z vany vystoupí bělostná bytost. Stvoření obklopuje nevýrazná aura, jež osvětlí ženu v rohu místnosti, oblečenou v černé. Žena pronikavým havraním pohledem hypnotizuje siluetu a její rudě nalíčené rty vysloví neoblomně: 

  • "Vítej!" 
  • Bytost na ni obrátí tázavý pohled: "Kdo jsi?"
  • "Jsem žena."
  • "A kdo jsem já?"
  • "Ty nejsi nic, jsi Najáda. Nehotová."
  • "Chci být také ženou. Pomoz mi!"
  • "Budu tě učit. Oslovuj mne Vědmo."

Vůně je klidná, vlídná, bílá, teplá, měkká, našlehaná, krémová, pudrová, tělová, panenská. To je její bělostná, neposkvrněná stránka. Ale ze stínů k ní proniká stránka temnější, magická, spojená s pohanskou přírodou. V úvodu se mihnou citrusy, ale bílá Habanita je v podstatě krémová vůně (pižmo, mimóza) s vůní rtěnky, ozvláštněná nedominujícím dřevitým aspektem (pryskyřice, vetiver), který ji přidává na opravdovosti. A tabákové pačuli je zase odkazem k původní Habanitě.