Green Beauty Market Brno
"Festival zdravé péče o krásu pro odborníky i laickou veřejnost - 82 značek, 33 vystavovatelů."
4. ročník Green Beauty Marketu - "největšího zeleného beauty tržiště svého druhu v Evropě" se konal v sobotu 12.10.2019 v brněnské Tržnici na Zelném trhu. Poté 19. 10. se přesouvá do Ostravy a 09. 11. do Prahy, kde se kromě prodejní výstavy můžete zúčastnit i přednášek, vstup je zdarma.
Takovéto akce mne příliš nelákají, ale jak jsem mohla odolat pokušení potkat na jednom místě tři milé dámy z různých okruhů mých zálib, zdrojů poznání a potěšení?! No, přesněji čtyři. Ale co? Však tři mušketýři byli taky čtyři ;-)
První - Lucie Levenson, majitelka parfémového butiku Vavavoom, se zde rozhodla více zviditelnit skutečnost, že v butiku prodává vedle niche parfémů, které mne tak baví prozkoumávat, i kvalitní kosmetiku. U svého stánku prezentovala přírodní kosmetiku RMS a Susanne Kaufmann.
RMS - je americká značka přírodního make-upu na bázi kokosového oleje a minerálních pigmentů jako jedna z prvních vyvrátila tvrzení, že přírodní make-up nefunguje a nelze jej použít na focení či přehlídky. Zakladatelkou je zkušená make-up artistka Rose-Marie Swift.
Susanne Kaufmann - je rakouská značka přírodní kosmetiky se zrodila v hlavě Susanne v 90. letech, když jako pátá generace hoteliérů vstoupila po studiích do rodinného byznysu v Bezau. Původně chtěla přírodní produkty pro vlastní hotelové spa. Značku uvedla na trh v roce 2003 a když hoteloví zákazníci začali chtít víc, vyšla se značkou mezi širokou veřejnost.
Druhá - Markéta Kellerová, je majitelkou brněnského obchůdku s přírodní kosmetikou Dotek Slunce. Ta zde prezentovala kosmetiku Dr. Hauschka, Eco by Sonia, Bioturm a parfémy Hiram Green. Pěstící kosmetiku Dr. Hauschka používáme s dcerou, je skvělá a já ji propaguji kde můžu. Dekorativní kosmetiku nepoužívám, ale tady jsem se nechala přemluvit, a šikovná kosmetička mne jemně nalíčila. Bylo to velmi příjemné.
Hiram Green - Nizozemská značka přírodních a ručně vyráběných parfémů holandského parfemářského mistra Hirama Greena. Všechny parfémy jsou 100% přírodní, veganské (s výjimkou absolutního včelího vosku v Slowdive) a neobsahují GMO.
Dr. Hauschka - Německá značka přírodní kosmetiky patří v tomto odvětví k pionýrům. V roce 1967 ji založili kosmetoložka Elisabeth Sigmund a Rudolf Hauschka na základě poznatků získaných při výrobě více než 1000 různých druhů homeopatických a anthroposofických léčiv německou společností WALA Heilmittel. V jejím portfoliu najdete přípravky pro pleťovou, tělovou i vlasovou péči.
Eco by Sonya - Kontrolovaná přírodní samoopalovací a opalovací australská kosmetika, která má několik australských nezávislých certifikátů ověřujících netoxičnost, biokvalitu použitých ingrediencí (OFC) a složení vhodné pro vegany. Nově nabízí i pleťovou řadu.
Bioturm - Německá značka kontrolované přírodní kosmetiky zaměřená na tu nejcitlivější pokožku.
U Alchemix Laboratory prezentovaly třetí a čtvrtá dáma - Katarína Hrivňáková a Evik Budinská - svoji DIY laboratoř a značku Alchymistky. S Katarínou jsem absolvovala kurz výroby přírodní kosmetiky, a příští neděli se k Evik (Moderná alchymistka) chystám na kurz výroby mýdel metodou za studena. Přímo u stánku si návštěvnice mohly vyrobit vlastní balzám.
Alchemix Laboratoty - Česko-slovenská značka pracích mýdel, čisticích prostředků a kosmetiky, která vzešla z brněnské green beauty laboratoře Alchemix Laboratory. Jejími zakladatelkami jsou Slovenky Eva a Katarína, které jsou jedny z největších odbornic na problematiku green beauty na českém a slovenském trhu.
DIY Kurzy - na jejich kurzech výroby mýdel a kosmetiky se neučí jen samotné kroky výroby, případně jaké složky se kombinují. Tyto kurzy poskytnou znalosti principů. Jsou zážitkem, kde společně, a zároveň každý samostatně, tvoří v příjemné, kreativní a veselé atmosféře.
Green Beauty Market organizuje od roku 2016 se svým týmem Andrea M. Vémolová, zakladatelka Magazínu LOHAS, která také pracuje jako externí školitelka, překladatelka a PR a MKT poradkyně pro nejrůznější značky přírodní kosmetiky: "Green Beauty Market je vyústěním několikaleté snahy zaměřené na propagaci a především pak mediální propagaci skutečné přírodní kosmetiky. Jelikož lidé stále ignorují hormonální a rakovinotvorná nebezpečí nejrůznějších zákonem povolených složek v konvenční kosmetice, je třeba jim ukázat, že existuje něco lepšího."