Asombroso by Osmany Laffita

29.10.2019

Módní návrhář Osmany Laffita je původem z Kuby, ale už od roku 1987 žije v Čechách. Své kolekce předvádí třeba v New Yorku i Paříži, dokonce je uveden v publikaci Who is Who 21. století. Ovšem, když se řekne jeho jméno, mně osobně se vybaví docela sympatický týpek s bláznivými nalepovacími vlasy a srandovní češtinou.

No a jednou ráno cestou do práce slyším tuhle legrační řeč na rádiu Kiss. Osmany Laffita tam osobně představoval svoji kosmetiku a parfémy  Asombroso. Kromě toho, že říkal takové ty běžné reklamní věci: třeba, že "věří, že každý se má právo cítit se úžasně" a že na řadě kosmetiky pracovali dlouho, aby dokonale vyladili ingredience... á blá blá, tak mě hodně pobavil. Například tím, že naznačil, že ten dlouhý proces s očicháváním spousty vzorků, které mu postupně připravovali dle jeho instrukcí celý rok, byl někdy otravný a unavující. A taky se svěřil, že jim říkal, že "tenhle smrad" mu do jeho parfému nemají dávat, ale že mu bylo odborníky vysvětleno, že je tam proto, aby vůně vydržela déle vonět. No sranda.

Kromě oficiálních stránek www.asombroso.cz tuhle značku najdete už i na Notinu a v kamence v parfumeriích Fann. Prý se tam Asombroso produkty staly jedněmi z nejprodávanějších.

Asombroso ve španělštině znamená úžasný, dechberoucí. Tak jsem se do Fannu tu dechberoucí krásu vydala vyzkoušet. Dost jsem se těšila, že do vůní otiskl své kubánské kořeny.

Eau de Parfum for MEN

  • Složení: 
  • Hlava: bergamot, mandarinka, pepř
  • Srdce: levandule, geránie, jasmín
  • Základ: ambra, pačule, vetyver

Eau de Parfum for WOMAN

  • Složení:
  • Hlava: bergamot, mandarinka, pomerančové květy
  • Srdce: lilie, jasmín, konvalinka, růže
  • Základ: santalové dřevo, mošus

Konstatuji, že obaly vůní jsou velmi vkusné. Obě vůně po nástřiku působí jemně a ne příliš odvážně. Spíše než parfém, tak jako květové vody. Pánská je bylinně kořeněná s převažující citrusovou levandulí, pepřem a nějakou bylinkou z kuchyně. Dámská je hladce dřevitě mošusová (hodně mošusová) s dotekem neurčitých bílých květin. 

Obě vůně jsou z kategorie - neurazí, nenadchne... a nikdo si vás podle nich nezapamatuje. Kubánské kořeny - nula.

Na kůži se mi docela brzy pokazily (především ta dámská začala "zatouchat"), na svetru si zachovaly jakžtakž důstojnost. Říkala jsem si, že brzy vyvanou. Bohužel jsem se zmýlila. Po dvou dnech, kdy mi svetr na místech nástřiku sveřepě kontaminoval skoro až avivážově vlezlou vůní všechno ostatní oblečení, které s ním přišlo do styku, letěl do koše na prádlo. Snad se to vypere.

Ale co, alespoň jsem si rozšířila svoji španělskou slovní zásobu: corason, cerveza, asombroso :-) A třeba ten krém s hadím jedem, který se mi snažil prodavač ve Fannu vnutit, bude větší úspěch.