Aqua Allegoria Orange Magnifica (Guerlain)

08.08.2019

Využila jsem možnost prozkoumat jednu ze starších a již nevyráběných, tudíž těžko sehnatelných Aqua Alegorií - Aqua Allegoria Orange Magnifica (Guerlain). Jejím tvůrcem je ještě Jean Paul Guerlain a datum jejího vzniku - 2005. Prý je to první opravdu ovocná vůně z této dlouhatanánské řady vůní. Vůně předtím sice obsahovaly citrusy, ale spíše jako podkres k ostatním složkám. Tady má být pomeranč dominantní a ostatní složky ho mají jen zvýraznit.

Mám moc ráda Aqua Allegoria Pamplelune, tak jsem po přečtení složení Orange Magnifica získala určitou představu.

  • hlava: bergamot, klementinka, kalábrijský krvavý pomeranč
  • srdce: jasmín, neroli
  • základ: ambra, mandle, cedr 

zdroj Pinterest
zdroj Pinterest

V Pamplelune jsou nejvíce cítit grep, citron a cukr. Takže "Velkolepý pomeranč" jsem si představovala jako pomeranč a cukr - čili pomerančovou cukrovou vatu, nebo pomerančové kyselé bonbony. Taková vůně by se mi líbila. V Orange Magnifica však kromě nich je na mé kůži i velmi výrazně cítit neroli, které mohu jen v některých vůních. Tady mi bohužel dost překáží. Nezachrání to ani milé hladké mandlové mýdélko v základu. Co se však vůni nedá upřít, že je i přes tu sladkost díky nahořklému neroli v létě docela osvěžující, díky "mýdélku" je neulepená, a na řadu AA má slušnou výdrž.