17 Nandan Road (Ulrich Lang New York)

28.11.2018

Letošní novinkou (2018) americké společnosti Ulrich Lang New York je vůně 17 Nandan Road.

Značku založil v Grennwich Village v roce 2003 Ulrich Lang se svou přítelkyní a obchodní partnerkou Britt Biegelsen. Před tím pracoval v marketingu pro firmu L'Oréal a v Newyorském vydavatelství, také působil v online uměleckém portálu artnet.com. V linii značky toaletních vod Ulrich Lang New York spojuje svou vášeň pro parfémy, která se nejspíš zrodila v malé parfumerii jeho babičky na jihu Německa, a fascinaci moderní fotografií, jíž je sběratelem. Fotky, které odráží jeho inspiraci, používá na krabičkách i promo materiálech jednotlivých vůní.

Prvním parfémem v pořadí byl v roce 2003 Anvers, minimalistická moderní vůně pro muže v koncentraci EdT. Inspirace pro ni vzešla ze setkání Langa s belgickým galeristou Rogerem Szmulewiczem (Fifty One Fine Art vystavuje moderní fotografii), který vůni nejenom spoluvytvářel, ale stal se i její tváří. Setkání to bylo zajisté osudové, a tak se po letech z jejich opětovné spolupráce v roce 2007 zrodila druhá vůně Anvers2, pánská smyslná a hřejivá vůně.

V roce 2016 slavil Lang veliký úspěch s šestou vůní v pořadí - APSU. Toto minimalistické znázornění mytologické "sladké vody" (babylónský bůh Apsú stojí na počátku bytí)) pomocí zelené vodní vůně se stalo velkým hitem v Japonsku. Ulrich Lang (podle paní Lucie Levenson z brněnského parfémového butiku Vavavoom) díky této popularitě nestíhal v jednu dobu uspokojovat poptávku odběratelů.

Je možné, že i pro tuto japonskou popularitu vznikla sedmá vůně z jeho portfolia - 17 Nandan Road. Vůně je pojmenována podle adresy v Šanghaji, na které naleznete zahradu Guangqi, v říjnu plnou rozkvetlé vonokvětky. Autorem dynamické fotografie na obalu vůně je čínský autor a básník Song Yuan, oranžová barva zase zrcadlící barvu květů vonokvětky a dotváří živou a veselou povahu vůně.

  • Složení:
  • Hlava: zelené listy, sicilský citron, bergamot
  • Srdce: osmanthus - vonokvětka, kosatec
  • Základ: cedr, kůže, pižmo, ambrox

A jaká tedy je 17 Nandan Road? - Jednoduchá, nekonfliktní, svěží i květinová, jemná.

Vůně pro designera, na jehož skicách nenajdete žádné zbytečné kudrlinky a svůj záměr sděluje jednoduchými měkkými liniemi. Když tvoří, tak jeho minimalistické akvarely ve světlých tónech jsou podobné těm japonským.

V úvodu voní 17 Nandan Road jako ledový broskvový čaj. Snoubí svěží bergamot s jemnou vůní broskví, za kterou může nejspíše právě vonokvětka. Přidává se lehounce drhnoucí dřevitý kosatec a nasládlé bílé pižmo. Nic víc a nic míň. 

A bohužel ano, cedr voní trochu jako ostrouhané pastelky (možná proto mne napadl ten designér :-) a ambrox má lehce umělý nádech laku na vlasy. A ano, připomněla mi firemní vonítko, které můj muž kdysi kdesi dostal, a které mi aktuálně krásně voní v autě. A ano, i přes to se mi fakt líbí :-)